woensdag 18 februari 2015

Makkelijke tiramisu 2

Hé guys and girls,
Mijn best bezochte post is met afstand mijn recept over tiramisu. Daarom was mijn idee om een variatie op dat recept te posten. dus daar gaat die:
Citroen tiramisu
Benodigdheden:
 - 250 gr mascarpone
- 2 dl slagroom
- Lange vingers
- 8 el limoncello
- Sap van 3 citroenen
- Poedersuiker naar smaak
- 60 gr gekonfijte citroenschillen
- 4 blaadjes gelatine


Bereidingswijze:
1. Leg de lange vingers in een schaal en besprenkel ze met de limoncello.
2. Laat de gelatine weken en klop de slagroom stijf. 
3. Verhit ondertussen in een pannetje  het citroensap en laat de geweekte gelatine iets afkoelen 
4. Meng de gelatine met de mascarpone en de helft van de gekonfijte citroenschillen. 
5. Schep de slagroom er door en strijk het mengsel over de lange vingers.

6. Laat de citroen-tiramisu opstijven in de koelkast en serveer als het goed koud is.

Serveertip: Schaaf er wat witte chocolade over. Het ziet er leuk uit en smaakt heerlijk bij de zure citroen.

Ik weet dat het niet een heel lange post is maar toch wilde ik vandaag graag wat posten. Ik hoop dat jullie het leuk vinden. En zondag 2 posts: 10 most inspiring books (de 10 meest inspirerende boeken) + What's in my travel make-up bag? (Wat zit er in mijn reis make-up tasje?). 

V

Geen opmerkingen:

Een reactie posten