zaterdag 29 november 2014

25 food tag

Hè guys and girls,
Vandaag doe ik de 25 food tag, dit is een artikel waarbij je 25 vragen over eten beantwoord.
Ik ben getagd door mijn vriendin Iris, bekijk ook haar blog:heyimiris.blogspot.com.
Dus ik ga maar beginnen:
Wat is je favoriete ontbijt?
Ik houd erg van crumpets, dit zijn een soort van hartige pannekoekjes uit Engeland. Zelf eet ik deze met roomboter en suiker.














Hoe drink je je koffie?
Ik drink zelf niet heel vaak koffie maar als ik koffie drink, drink ik een café latte met heel veel suiker.
Wat zit er op je lievelingsbroodje?
MOZZERELLA! Mozzerella is mijn favoriete beleg, vooral met pesto, tomaat en basilicumblaadjes. Verder houd ik ook van andere kazen, maakt niet uit welke.
Soep of salade?
Ik vind allebei niet echt geweldig maar ik ga voor de tomatensoep van mijn moeder. Hoewel, haar salade met MOZZERELLA is ook heel lekker.
Wat is je favoriete kookboek?
Zelf heb ik geen kookboeken maar mijn moeder heeft er een stuk of 100. We koken vaak samen en gebruiken dan kookboeken van Jamie Oliver.
Nooit meer zoet of hartig?
Hmmm, dit is een moeilijke. Ik kan eigenlijk niet zonder allebei maar ik ga denk ik voor nooit meer zoet. Ik houd namelijk meer van avondeten dan van snoepen.
Welke keuken(land) is je favoriet?
Spanje, sinds ik klein ben gaan we daar op vakantie en ik ben gek op tapas. Dit zijn kleine hapjes met brrod, vlees of vis.
Wat is je favoriete kookprogramma?
Cake boss: The next great baker is echt mijn favoriet omdat ik gek ben op bakprogramma's en op competities. Dit is een perfecte combinatie van de 2. Het is op TLC.











Guilty pleasure?
Sinterklaas schuimpjes en chocoladepepernoten. Ja ik ben echt een fan van sinterklaas snoepgoed, de rest van het jaar eet ik bijna geen snoep. Dus 1x in het jaar mag ik helemaal losgaan.
Thuis koken of uiteten gaan?
Thuis koken! Ik vind het leuk om te koken met mijn moeder en mijn zusje, we maken altijd heel veel lol als we koken.
High End of Low Picture?
Low picture, ik houd van die kleine restaurantjes in zijstraatjes van steden, hier kan je meestal ook het lekkerst eten.
Wat is je favoriete restaurant?
Tanuki, dit is een sushi restaurant in Amstelveen. Als we een verjaardag hebben gaan we altijd hier eten. 
Het lekkerste wat je ooit gegeten hebt?
Tonijnsteak, bij Loetje aan de Amstel. In dit restaurant in Amsterdam hebben ik en mijn familie al meer dan 10x gegeten maar het blijft heerlijk.
Wat is je favoriete cocktail?
Ik drink geen alchol.
Koffie met George Cloony of Hestum Blumenthal?
George Clooney, sorry ik ga voor de knappe en niet voor de sterrenkok.
Wat is je favoriete snack?
Sinterklaas schuimpjes en de rest van het jaar nachochips.








Wat zit er op je pizza?
MOZZERELLA en heel veel andere kazen!
Wat lust je echt niet?
Er zijn geen dingen die ik echt niet lust. Maar ik eet geen vlees. Ik heb dit tot mijn 11e gedaan en ben daarna vegetarisch gaan eten.








Mijn favoriete foodblog is?
http://chickslovefood.com/, vroeger keek ik hier vaka op maar nu bijna nooit.
Wat staat erop je food bucketlist?
Er zijn niet echt dingen die ik nog perse wil eten maar wel dingen die ik graag zou willen maken. Zoals: crème brulée.
Waar kan je niet zonder leven?
Kaas, ik eet het op mijn brood, als snack en in mijn avondeten. Ik ken er echt niet zonder.
Wie is je grootste inspiratiebron?
Jamie Oliver, zijn recepten zijn makkelijk, lekker en werken altijd.
Waar doe je jouw boodschappen?
Meetal bij de AH of de C1000
Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Peper en zout, dit zijn de 2 belangrijkste onderdelen van elk gerecht.
Wat is het gekste wat je ooit hebt gegeten?
Slakken, ik heb dit gegeten toen ik nog niet vegetarisch at en vond het eigenlijk best lekker

Dit was het alweer, Ik vond het heel leuk om te doen en jullie kunnen vanaf nu meer tags veranderen. Zelf ga ik ook iemand taggen namelijk mijn vriendin Iris (een andere Iris): http://iriscamera.blogspot.nl/. Bekijk snel haar blog en hopelijk post ze snel de 25 food tag!

V

1 opmerking: