donderdag 28 januari 2016

Recent book favourites - 28 januari

Hey guys and girls,
Helaas is de zomervakantie bijna afgelopen. Ik heb heel veel gelezen en maakte al eerder een book favourites. Hier is deel 2 van mijn favoriete boeken die ik pas heb gelezen.

1. Divergent - Veronica Roth
Beatrice moet een beslissing maken die haar hele leven kan veranderen. In de wereld opgedeeld in groepen moet ze als 16-jarige beslissen in welke groep ze thuis hoort. En de keuze die ze maakt schokt iedereen, ook haarzelf. Nadat ze de keuze heeft gemaakt moeten zij en alle andere nieuwe kandidaten die in dezelfde groep willen allerlei testen ondergaan. Ondertussen moet ze ook een groot geheim bewaren, een geheim dat als het uitkomt haar dood kan betekenen.

Ik had de film al gezien en vond hem echt super leuk en spannend. Persoonlijk vind ik het boek nog beter dan de film, er blijven altijd onbeantwoorde vragen en dat maakt het superspannend. Ik ben nu bezig in het 2e deel bezig: Insurgent.




2. Hope in a ballet shoe - Michaela and Elaine DePrince
Ze is geboren in Sierra Leone. Ze verliest haar ouders, vrienden en familie in de oorlog. Ze komt in een kindertehuis waar ze word mishandelt en ondervoedt. Haar favoriete lerares word vermoord door rebellen voor haar ogen. En dat alles voordat ze vijf jaar is. Maar er is hoop. Ze vindt een plaatje van een ballet danseres en denkt: op een dag zal ik net zo blij zijn  als zij. En dan na al het wachten wordt ze geadopteerd door een Amerikaanse familie en begint haar nieuwe leven.

Dit boek is heel erg indrukwekkend. De dingen die ze heeft meegemaakt en hoe zij daar mee omgaat zijn ongelooflijk. 



3. Homeroom diaries - James Patterson
Cuckoo Clarke vertelt in haar dagboek over het dagelijks leven op een Amerikaanse middelbare school. Maar ook vertelt ze over haar bijzondere thuissituatie en andere dingen die ze meemaakt.

Ik kocht dit boek op het vliegveld om me te vermaken in de tijd dat we op het vliegveld moesten wachten. Dit boek laat verschillende moeilijke onderwerpen, zoals zelfmoord, overlijden van familie en onzekerheden voorbij komen op een luchtige manier.

                                                    


4. Shopaholic to the rescue - Sophie Kinsella
Becky is op een missie om haar vrienden en familie te helpen. En ze is van plan om tot op de bodem uit te zoeken waarom haar vader zo plotseling is verdwenen. Daarom gaat ze met haar beste vrienden en familie op een road trip door Las Vegas.

Ik heb alle delen van shopaholic gelezen en ik vind ze allemaal super leuk. Toch denk ik dat dit mijn favoriete deel is: het is grappig, leuk en vooral heel spannend. Hoewel in dit boek meer spanning is, is het in dezelfde leuke en luchtige stijl als alle andere boeken van deze serie.

                                                   


5.  The last time we say goodbye - Cynthia Hand
Lex had een fijn leven: een familie, een vriendje die van haar houdt en vrienden die niet naar haar keken alsof ze elk moment kon instorten. Nu is ze het meisje van wie de broer zichzelf heeft vermoord en het voelt alsof dat alles is wat ze ooit zal zijn. Wanneer Lex probeert haar leven opnieuw op te bouwen, verband ze alles wat gebeurde de nacht dat Tyler overleed. Maar er is een geheim dat ze aan niemand heeft verteld, een geheim dat haar broer had kunnen redden.

Dit boek is een heel mooi en emotioneel verhaal. 



XXX

V

Geen opmerkingen:

Een reactie posten