dinsdag 16 februari 2016

My 2016 goals

Hey guys and girls,
Ik weet het, 2016 is al een tijdje begonnenen het is een beetje laat om nu met voornemens te komen. Maar persoonlijk geloof ik niet in voornemens en daarom begin ik halverwege Februari met mijn soort van voornemens *applaus, applaus* lekker op tijd weer. Laten we zeggen: beter nu dan nooit. Hier gaan we:

1. Gemotiveerd blijven voor school
Op zich vind ik school niet echt heel erg maar soms heb ik geen zin om te leren of huiswerk te maken, vorig jaar had ik best wel veel van dit soort dagen en dit jaar ga ik proberen om het tot het minimum te beperken.

2. Stop met binge watchen (heel veel series of films achter elkaar kijken)
Ik spendeer veel te veel dagen in mijn bed met mijn laptop. Dit jaar moet ik echt meer productieve dingen doen.


3. Wees positief
Om eerlijk te zijn ben ik meestal pessimistisch en laat ik andere mensen heel makkelijk mijn humeur verpesten. Ik ga proberen om mij minder van andere dingen en/of mensen aan te trekken.

4. Doe wat je zelf wilt
Ik doe vaak wat andere mensen vertellen wat ik moet doen, wat andere mensen beter vinden of wat andere mensen verwachten. Dit zorgt ervoor dat ik veel dingen niet doe op mijn manier of de manier die ik zou willen. Het voelt veel beter om dingen op je eigen manier te doen en te doen wat je zelf wilt.

5. Stop met stressen
Het is niet altijd slecht om te stressen, soms zorgt het ervoor dat je dingen gedaan krijgt. Daarentegen stressen over dingen waar je geen invloed op hebt (wat ik altijd doe) is nutteloos en heeft een slechte invloed op alles.

6. Houd je aan planningen
Fun fact: ik houd heel erg van planners kopen, ik houd van planningen maken maar ik houd niet om me aan planning houden.
Ik maak meestal een planning een hele tijd van te voren maar op de dag zelf heb ik meestal geen zin in de dingen die ik heb opgeschreven of ik ben gewoon lui. 

7. Leer nee te zeggen & houd je aan je beloftes
Soms is het goed om nee te zeggen. Je hoeft niet alles te doen wat andere mensen aan je vragen. En vooral: je hoeft geen reden te geven om nee te zeggen. Vaak als je nee zegt doen mensen alsof je ze hebt pijn gedaan of alsof je ze iets verschuldigd bent: trap hier niet in. Als je één keer zegt dat je het toch wel doet weten mensen dat dit je zwakke plek is en zullen ze steeds vaker je dwingen om dingen te doen waarin je waarschijnlijk helemaal geen zin hebt.

8. Kom voor jezelf op
Ik kom vaak niet voor mezelf op, bang om onaardig gevonden te worden. Maar eigenlijk zou je geen vrienden moeten zijn met mensen die het raar vinden als je voor jezelf op komt.

9. Wees aardig voor iedereen
Ik weet het, soms zijn mensen onaardig tegen je en ook al is: er is vast een reden voor of ze hebben misschien problemen geen excuus om mensen slecht te behandelen blijf toch altijd aardig.


10. Heb vertrouwen
Doe dingen met vertrouwen en je haalt sowieso een beter resultaat.

11. Oordeel zo min mogelijk
Je weet niet waarom andere mensen dingen doen en hebt niet het recht om ze te beoordelen. Aan de andere kant als je het complete verhaal weet is het soms moeilijk om niet te oordelen. Maar er is een groot verschil tussen oordelen en je oordeel met iedereen delen en iemand hierdoor zwart maken.

12. Heb eigen meningen
Dit is misschien een rare maar tegenwoordig geloven we snel wat onze vrienden zeggen en vinden. Je hoeft het niet altijd met iedereen eens te zijn, heb je eigen mening en ben niet bang om je mening met mensen te delen.

Het is een iets diepere blogpost dan anders, maar ik hoop dat jullie het leuk vonden
Xxx
V

Geen opmerkingen:

Een reactie posten